Choď na obsah Choď na menu
Reklama
Reklama
 


Zuckerberg, ktorému patrí Facebook, oslavuje
 
Má presne dvadsaťpäť rokov a nebyť jeho, svet by nebol poprepájaný cez Facebook - virtuálnu komunikačná sieť, v ktorej dnes dobrovoľne uviazlo vyše 170 miliónov ľudí a prinajmenšom raz mesačne do nej vstúpi 15 miliárd zvedavcov.

Dieťa z lekárskej rodiny, Mark Zuckerberg, ktorý dnes slávi narodeniny, sa nevydal ani po stopách otca zubára, ani matky praktickej lekárky. Už na strednej škole ho viac lákalo vymýšľať nové programy pre počítač. Nešlo len o klasické počítačové hry. Vie sa napríklad, že pre otcovu firmu vymyslel komunikačný program, a dokonca o jeho hudobný prehrávač Synapse, ktorý vedel pomocou umelej inteligencie rozoznávať hudobné preferencie používateľa, sa pobili aj Microsoft a AOL. Hoci vtedy obe spoločnosti odmietal, predvlani si tľapol s ešte vtedy šéfom softvérovej jednotky Billom Gatesom, aby si Microsoft mohol kúpiť istý podiel a umiestňovať do siete reklamu.

Interaktívny portál Facebook sa zrodil v Zuckerbergovej hlave v roku 2004 počas štúdií na Harvarde, kde si to aj ako prví odskúšali spolužiaci a kolegovia. Až o dva roky nato sa stal dostupným aj z akýchkoľvek e-mailových adries a hoci podľa spoločnosti TechCrunch ho dnes využíva viac ako 85 percent študentov, obľúbeným sa stáva aj vo veľkých spoločnostiach. Až tak, že mnohé firmy vo svete zablokovali zamestnancom prístup na Facebook, aby sa zbytočne nerozptyľovali.

Od výmeny textov a obrázkov totiž postupne rozšíril možnosti o preposielania videonahrávok a hudby v spolupráci so spoločnosťou Apple. Pribudli možnosti internetovej burzy vecí, nehnuteľností či práce. Dokonca bývalá dizajnérka Apple Susan Kareová vytvorila pre stránku aj špeciálny súbor interaktívnych darčekov, ktoré sa za poplatok jeden dolár dajú posielať. Používatelia si môžu vytvoriť najrôznejšie debatné skupiny s najrôznejším zameraním, ako aj rebríčky obľúbencov.

Jeho firma dodnes sídli v Kalifornii a zamestnáva 700 ľudí. On sám o sebe tvrdí, že na maniere si nepotrpí. Paradoxne, hoci týždenne, Zuckerberg umiestni na portál reklamu spoločností za 1,5 milióna dolárov, miliardárom nie je. Presnejšie, vlani ako najmladší miliardár s majetkom 1,5 miliardy dolárov v rebríčku časopisu Forbes síce zabodoval, no tento rok v marci o svoj post prišiel. Kríza ho obrala o osudných 600-miliónov dolárov.

 
Reklama

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.